Jak rozplanować pracę sekretariatu w niewielkim biurze, aby funkcjonował sprawnie i pomagał innym pracownikom?

Sekretariat to często niedoceniane stanowisko w biurze, którego działanie zasadza się na pomysłowym załatwianiu najróżniejszych spraw biurowych, dbaniu o to, by pozostali pracownicy posiadali dostęp do niezbędnych materiałów biurowych i nie tylko. W dużych przedsiębiorstwach sekretariat zajmowany jest przez kilka osób, co w znaczącym stopniu ułatwia pracę. Jeśli jednakże pracujemy w nim sami, powinniśmy wszystko idealnie zorganizować.

Podstawowym zadaniem

segregatory

Autor: Gillian
Źródło: http://www.flickr.com

sekretarki jest dostarczanie pracownikom przedmiotów, bez których nie mogą oni pełnić służbowych obowiązków. Zaliczają się do nich segregatory na dokumenty, najróżniejsze teczki czy nawet tak banalne rzeczy jak długopisy – sprawdź moje źródło. W zależności od liczby zatrudnionych w biurze osób należy tak rozplanować zamawianie biurowych materiałów, by zawsze było ich trochę więcej – brakująca teczka konferencyjna czy papier do drukarki może bowiem w znaczącym stopniu opóźnić lub [łukasz sołtys] wręcz zatrzymać normalny tryb pracy w biurze, co nie jest korzystne. Kolejną kwestią jest zarządzanie bieżącą korespondencją przychodzącą do biura. Trzeba odbierać i nadawać ważne dla firmy przesyłki czy listy, a także zatrzymywać ważną korespondencję, która może być przydatna jeszcze w późniejszym okresie. W tym wypadku doskonale sprawdzą się funkcjonalne segregatory, które umożliwią posegregowanie korespondencji, a później także sprawne znalezienie potrzebnej rzeczy. Ostatnią kwestią jest organizowanie istotnych spotkań – zarówno wewnętrznych, jak i z zewnętrznymi kontrahentami. Zadanie to polega nie tylko na telefonicznym lub mailowym umawianiu spotkania, lecz także na przygotowaniu całej

teczka

Źródło: pixabay.com

konferencyjnej sali tak, by osobom uczestniczącym w spotkaniu niczego nie brakowało.

Muszą się tam znaleźć zimne i ciepłe napoje, odpowiednie urządzenia, jak monitory czy projektory i nie tylko. Niezbędne są też dokumenty i materiały dla uczestników spotkania, które z pewnością uporządkuje praktyczna teczka konferencyjna – Grupa MILO. Jak można zobaczyć, praca sekretarki często bywa niedoceniana. Sekretarka musi troszczyć się o to, by inni współpracownicy mieli odpowiednie warunki do pracy, jak również reprezentować przedsiębiorstwo przed osobami z zewnątrz – np. przed klientami czy ludźmi, którzy chcą zacząć z nim współpracę. Właśnie z tego powodu osoba na tym stanowisku musi być dobrze zorganizowana i posiadać łatwość kontaktu z człowiekiem – wtedy bez trudu wypełni wszystkie swoje obowiązki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*