Reklama zewnętrzna – w jaki sposób dobrze ją zrobić, by nie stracić zainwestowanych środków?

Jak zabrać się za zorganizowanie kampanii reklamy zewnętrznej, tak aby zyskać jak najkorzystniejszy rezultat?

Reklama wielkoformatowa

Autor: Jeffrey Zeldman
Źródło: http://www.flickr.com
Reklama zewnętrzna, nawet przy nieustannie rosnącej roli marketingu sieciowego, stale jest istotnym komponentem w przeprowadzanych kampaniach, z uwagi na jej rozległy zasięg i masowy charakter. Ta forma zapewnia wielokrotny i niełatwy do pominięcia dla odbiorcy kontakt z przekazem.

Oczywiście w teorii możemy całość przeprowadzić sami – zlecić stworzenie projektu grafikowi, wydrukować plakaty, a potem rozklejać je na mieście (tylko w miejscach do tego udostępnionych), które najpewniej i tak zostaną szybko ściągnięte lub zaklejone innym ogłoszeniem. No dobrze, żarty na bok. Stanowczo odradzamy ten pomysł. Z pewnością nie będzie wystarczającego wyniku, a jakieś pieniądze wszak w to inwestujemy. Może zatem powinna się tym zająć agencja reklamowa, która będzie dbać o wszystkie etapy oraz posiada do dyspozycji billboardy, czyli wielkoformatowe nośniki, na których nasz plakat będzie bardziej widoczny?

Na co zwracać uwagę, co powinna nam zaproponować agencja reklamowa? – agencja reklamy Gdy decydujemy się na oddanie w ich ręce całego procesu będzie to: współpraca grafika, który odpowiednio stworzy projekt, dobra cena druku materiałów, przygotowanie i dostarczenie ich do miejsca ekspozycji, zadbanie, by plakaty były dostosowane do wymiarów tablic. Dobrze jest, gdy agencja reklamowa dba o konserwację i inne czynności konieczne do utrzymania odpowiedniej ekspozycji naszych plakatów. Trzeba też skorzystać z wiedzy doświadczonych pracowników agencji, kiedy chodzi o to, co i jak ma przekazywać nasza reklama. Bardzo ważną kwestią jest, gdzie znajdą się nasze billboardy. Warto przed nawiązaniem współpracy sprawdzić, w których punktach ustawione są nośniki. Nie chcielibyście przecież wydać pieniądze (zobacz pożyczka pod zastaw nieruchomości) na reklamę, którą niewielu ludzi zobaczy?

Prócz samej lokalizacji agencja reklamowa może nam podać informacje o sąsiedztwie nośnika, rodzaju, gdzie się znajduje, bliskiej sygnalizacji świetlnej, natężeniu ruchu pieszych i pojazdów w tamtym regionie. Te wszystkie elementy mogą znacząco wpłynąć na odpowiednio duży odbiór naszej reklamy. Trzeba też zwrócić uwagę, czy billboardy są oświetlone, co powoduje lepszą widoczność w nocnych godzinach, a w porze zimowej – przez dużą część doby – .

Mamy nadzieję, iż dzięki tym kilku poradom prościej będzie wam wybrać właściwą agencję reklamową.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*