Krótka charakterystyka różnorodnych narzędzi, które są przydatne przy analizowaniu funkcjonowania internetowych serwisów.

Aktualnie naprawdę dużo firm funkcjonuje w sieci internetowej, w zasadzie bardzo trudno znaleźć obszary, w jakich jest to jeszcze niepotrzebne. Nawet nieduża, prosta wizytówka pomaga w tym, żeby klienci mogli się dowiedzieć o oferowanych usługach, godzinach otwarcia czy lokalizacji.

A tak naprawdę możliwości, jakie są możliwe dzięki internetowi będzie znacznie więcej, bowiem otworzyć można naprawdę dochodowe biznesy jakie będą działać w sieci. Doskonale świadczy o tym na przykład liczba internetowych sklepów, które obecnie funkcjonują. Już na dzień dzisiejszy jest ich około kilkunastu tysięcy, a ich liczba bez przerwy rośnie. Bardzo dynamicznie rośnie również rynek internetowego marketingu i analiz, aktualnie firmy coraz częściej korzystają z nowoczesnych narzędzi, żeby zwiększyć odwiedzalność. Jeszcze do niedawna starczyło zrobić trochę wpisów w katalogach i wykonać pozycjonowanie, aby zyskać odpowiednią liczbę klientów – unikalni użytkownicy . Aktualnie przede wszystkim to już może nie wystarczyć, bowiem należy także przypilnować tego, aby nawigacja na stronie była przejrzysta i wygodna, a strona przyjazna dla internautów. Niezwykle przydatne są przy tym najróżniejsze narzędzia analityczne, które można zainstalować w swoim serwisie. Zbierają one ogromną liczbę informacji, jakie potem można analizować w różny sposób i na ich podstawie wyciągać odpowiednie wnioski.

użytkownicy-obrazek

Autor: Luebke
Źródło: http://www.flickr.com

Jedną z najważniejszych informacji, jaką chce się uzyskać prowadząc internetową stronę, są unikalni użytkownicy. To ich liczba właśnie świadczy o tym, jak często serwis CiK – (serwis klimatyzacji kobyłka) jest odwiedzany, a analizując ich ilość w jakiś okresie czasu można ocenić, czy wykonywane działania dają właściwe rezultaty. Jednak sami unikalni użytkownicy jeszcze nie świadczą o tym, że ma się sukces. Wiele porali jest często odwiedzanych, lecz internauci wchodzą tam tylko na chwilę, a potem wychodzą z serwisu bez dłuższego przebywania na nim.

Z tego też powodu warto kontrolować wszelkie działania, które wykonują użytkownicy, przez co można się dowiedzieć naprawdę interesujących rzeczy – podniesienie konwersji. Szczegółowa analiza takich zachowań przykładowo może pozwolić na przebudowę struktury i układu serwisu w taki sposób, żeby użytkownicy mogli w nim pozostać dłużej. A czas ten przekładał się będzie na to, że mogą zrobić jakieś zakupy albo oglądną większą ilość reklam. Doskonale do tego typu analiz nadają się na przykład narzędzia Google, jakie dają sprawnym analitykom bardzo cenne informacje. Na przykład konwersja analytics pozwala na dokładne śledzenie wyświetlanych stron, zależności pomiędzy nimi i ścieżek, którymi poruszają się użytkownicy, żeby znaleźć interesujące je wiadomości.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*