Części strategii public relations

Podstawą dla sformułowania każdej strategii jest dokładna analiza. W przypadku firmy analizuje się jego aktualną sytuację, prognozy na przyszłość, a także problemy i zagrożenia. Dopiero po drobiazgowej ocenie stanu obecnego można zacząć opracowywać plan, czyli właśnie strategię. Znaczącą grupę w strategii public relations tworzą kontakty (zobacz nowoczesne gniazdka do łazienki) z mediami (media relations). Jak sama nazwa podpowiada, oznacza to posiadanie stałego i dobrego kontaktu z dziennikarzami. Relacje takie w rezultacie mają doprowadzić do tworzenia korzystnego wizerunku przedsiębiorstwa w środkach masowego przekazu. Odbywa się to najczęściej poprzez sporządzanie różnego typu tekstów, na przykład wywiadów, na łamach mediów. Innym istotnym aspektem strategii public relations są programy wizerunkowe. Polega to najczęściej na organizowaniu przez przedsiębiorstwa konferencji dotyczących ich zakresu działania. Dzięki temu przedsiębiorstwo ma możliwość przedstawienia się od dobrej strony.
Szkolenia

Z powodu znacznego zainteresowania sprawami związanymi z public relations, rośnie zainteresowanie różnego rodzaju kursami o tej tematyce. Szkolenia dla menedżerów organizowane są przez różnorodne firmy i instytucje. Ich tematyka jest zróżnicowana. Niektóre kursy są dofinansowywane z funduszy Unii Europejskiej, inne są w całości płatne. Z pewnością jednak dobrze jest taki kurs ukończyć, gdyż umiejętności na nich nabywane są bardzo potrzebne we współczesnym świecie. Szkolenia tego rodzaju można odbyć w każdym dużym ośrodku miejskim.