Kampanie Google AdWords umożliwiają umieszczanie reklamy witryny internetowej w wyszukiwarce Google. Niewątpliwą zaletą tego typu reklamy jest to, że dociera ona do osób, zainteresowanych określonymi produktami albo usługami. Idea reklamy AdWords polega na dobraniu trafnych słów kluczowych. Jeśli internauta wprowadzi w wyszukiwarkę te same frazy, nad wynikami wyszukiwania ukaże Mu się reklama (zobacz pozycjonowanie witryny) naszej witryny. Obecnie coraz większą popularnością cieszy się remarketing AdWords, umożliwiający dotarcie do użytkowników, którzy kiedyś zajrzeli już na naszą stronę. To daje nam większą gwarancję, iż komunikat reklamowy trafi do ludzi faktycznie zaciekawionych ofertą firmy.

Remarketing AdWords wiąże się z licznymi zaletami. Dzięki temu narzędziu możemy z jednej strony utrwalić lojalność naszych dotychczasowych klientów względem marki, informować ich o aktualnych promocjach albo nakłaniać do transakcji wiązanych, z drugiej jednak strony możemy też namówić do odwiedzin sklepu i zrealizowania zakupu kogoś, kto już był na naszej stronie, ale z jakiegoś powodu rozmyślił się i nie doprowadził transakcji do końca. Więcej na ten temat dowiesz się w tekście o remarketingu AdWords. Jeżeli nigdy wcześniej nie stosowaliśmy kampanii reklamowej Google, możemy ubiegać się o darmowy kupon AdWords.